Budapest, Benczúr utca 28., Hungary | uh.lagelvrd@ofni

Data protection

Az adatvédelemről

A GDPR (európai általános adatvédelmi rendelet) 2018. május 25-től alkalmazandó. A rendelet mindenkire vonatkozik, aki személyes adatot kezel, legyen az egyéni vállalkozás, gazdasági társaság vagy közhatalmi szerv. 

Sokan nem gondolják, de személyes adatnak minősül a biztonsági kamera által rögzített képfelvétel, az állásra jelentkező önéletrajza és a weblapon kapcsolatfelvételi űrlapot kitöltő felhasználó által megadott adat is.

Tekintettel arra, hogy nem létezik olyan cég vagy szervezet, amely a tevékenysége során valamilyen módon ne végezné természetes személyek adatainak a kezelését (például gondoljunk az ügyfelek vagy a munkavállalók adataira), senki nem mentesül a hatályos jogszabályoknak megfelelő adatkezelési gyakorlat kialakításától és a kötelező dokumentáció elkészíttetésétől.

Adatvédelmi audit

Az adatvédelmi audit célja, hogy feltérképezzük a vállalkozás adatkezelési tevékenységeit, külön figyelmet fordítva a kezelt adatok körére, az érintettek körére és az adatok továbbítására. Az audit során vizsgáljuk, hogy a vállalkozás az adatok kezelése során betartja-e a vonatkozó jogszabályokat.

Az adatvédelmi audit során áttekintjük a társaság jelenlegi adatvédelmi dokumentumait, ellenőrizzük a szükséges nyilvántartások meglétét, illetve a vállalkozás által használt iratmintákat és dokumentumokat. A dokumentumokon túl adatbekérők és interjúk során tárjuk fel az adatkezelési tevékenységek valós gyakorlatát és részleteit.

Az audit eredményeképpen megbízó pontos képet kap a vállalkozás aktuális helyzetéről és a szabályozást igénylő területekről. Az audit alapján állapítható meg, hogy mely dokumentumok szükségesek a vállalkozás jogszerűségének biztosításához.

Adatvédelmi dokumentáció

A GDPR és az ágazati jogszabályok számok dokumentum és nyilvántartás meglétét írják elő az adatkezelők részére. Ezen felül a tájékoztatáshoz való jog biztosításának is alapja az írásbeli dokumentáció megléte, különös tekintettel az elszámoltathatóság elvére. A szükséges dokumentumok listája kizárólag egy adatvédelmi audit során határozható meg pontosan, azonban az alábbi nyilvántartások és dokumentumok a legtöbb esetben elengedhetetlenek a jogszabályi megfelelés érdekében:

  • - adatvédelmi tájékoztató az érintettek részére
  • - adatkezelési tevékenységek nyilvántartása
  • - adatfeldolgozók nyilvántartása
  • - adatvédelmi incidens nyilvántartás
  • - adattovábbítási tevékenységek nyilvántartása

A jogszabályi megfelelésnek csupán első lépése az adatvédelmi dokumentáció, azonban a helyes gyakorlatot a vállalkozás minden adatkezelési folyamatába be kell építeni. Ehhez szükséges az adatkezelésben résztvevő munkatársak tájékoztatása és képzése, valamint megfelelő iratminták és űrlapok használata.

Need An Appointment For Legal Help?

Arrange An Appointment